donderdag 15 mei 2014

Eindelijk eens iets voor mij…

Ja ja, we worden een beetje egoïstisch… Zoveel stoffen, zoveel ideeën, maar nog niets voor mezelf gemaakt. Tot nu…

Iets zeer simpels hoor!

Ik heb zo'n goede pyjama short die ik draag onder mijn nachtkleedjes… En ik mis die als hij in de was ligt. Daarom dacht ik bij mezelf… ik ga er eentje proberen maken.

Dit is dan mijn lievelingsshort.

Heb deze op krantenpapier overgetekend. We zullen het patroon nadien wel aanpassen, als ons proefstuk in elkaar zit.


Heb mijn patroon vastgespeld op mijn stof en deze uitgeknipt. Dan heb de voor- en achternaad toe genaaid.


Nadien heb ik de zijkanten toe genaaid.


De volgende stap in de zoomen. Ik heb de boven kant omgezoomd. Daar heb ik een kleine opening gehouden om er een rekker door te trekken. Nadien naai ik de opening ook toe.


De onderkant heb ik eerst omgezoomd en dan ook een zigzag steek gebruikt. Voila ziehier het resultaat.

Was dan vergeten mijn label in de zijnaad te plaatsen. Daarmee plaats ik hem achteraan aan de broek.


Vergelijking met het origineel! Patroon aanpassen! Extra aan de bovenkant voor de zoom. Of volgende keer eens een boordstof gebruiken. Of een extra boord van de stof zelf aanzetten. Maar hij past ook!


Nu ga ik heerlijk gaan slapen!

2 opmerkingen: