zondag 6 juli 2014

Een restje stof… appliceer het erop…

Van het laatste beetje dino stof heb ik dan ook een t-shirt gemaakt voor de jongste bengel. Hij wou ook die dino stof. Maar eerlijk… het is zijn kleur niet. Hij is wit van haar, een wittere huid en blauwe oogjes… Ik vind hem nog bleker als hij geel en rood aan heeft… Dus hebben we dat opgelost met een bruine t-shirt te maken en de dino stof te gebruiken voor de mouwen. Hoe ik dit gedaan heb zie je hier...


Maar vond het toch nog niet alles.. Dan bedacht ik me…Ik heb ooit applicatievlies gekocht… Dat wil ik nu wel eens proberen. Hoe heb ik dat geklaard...

We tekenen de dino over die op de stof staat. Wat nu naar links staat komt op de stof aan de rechterkant! Dus in spiegelbeeld iets tekenen!


We leggen het applicatievlies erop, met de lijmkant op je tekening,  je kan doortekenen op het plastieke laagje.

 Je knipt je tekening uit met nog een hele rand rond.


Je plaatst je stof met het vlies, met de lijmkant op de stof, tussen thee- of zakdoeken. Dan pers je het erop, niet wrijven, gewoon drukken en stil houden.


Voila het vlies hangt vast aan mijn stof.


Nu knippen we de vorm uit… Nu zie je het het GESPIEGELDE resultaat…


We trekken er het plastieken laagje af.


Leg de vorm op de stof waar het moet komen. We leggen er weer een zakdoek op en persen de vorm op de t shirt. Weer niet wrijven!


Gelukt!


Nu wou ik eens proberen zigzaggen… Het is me redelijk gelukt voor de eerste keer. De volgende zal al wat gemakkelijker gaan.



Op deze stand heb ik mijn naaimachine gezet.


Bij deze heb ik het anders afgewerkt…


Detail van applicatie. Bij deze ben ik gewoon rond, in een rechte steek, gegaan.




Veel succes!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten