donderdag 14 augustus 2014

Hippe bibs...

Er moest nog een vervolg komen aan het geboortepakket van Nila. Dus hebben we vandaag een paar hippe bibs, bavetten, zeverlappen, … gemaakt.
Mijn eerste bavetten ooit gemaakt… Mijn jongste zoontje vond ze mooi en wou ze zelf hebben… maar is toch we te meisjes… zal er is eentje voor hem maken… Maar ja hij draagt er enkel nog wanneer we eten  en een zelfgemaakte dat is niet echt iets om dan vuil te maken…

Maar kijk hier is het resultaat… 3 verschillende bibs!



Heb echt mijn hoofd gebroken, welke bibs ga ik maken zowel leuk, origineel als praktisch… Heb er nu veel verzameld in een mapje op Pinterest. Ga gerust eens ideeën opdoen.

Want dat heb je wel  nodig eer je begint.

Het patroon heb ik gevonden op craftpassion. Het is een linkje direct naar de pdf. We printen en knippen het patroon uit.


We leggen deze op de stoffen die we nodig hebben. De onderkant van de bib is een handdoek. Had nog een groot stuk over van het verpamperdeken te maken. ( Hier vind je er de tutorial van.) Maar heb ook al gewone tricot gezien. Heb ook al is gelezen van microvezel doeken. Je kiest zelf.


Ik wou drie verschillende bibs hebben. Het idee moet je op voorhand hebben…


De hartjes had ik beter pas geknipt wanneer ik er het applicatievlies had opgedaan. Want het was even denken hoe ik het nu moest oplossen. Heb er gewoon een vel papier (reclame) op gedaan zodat de lijm op het papier plakt en niet aan mijn doek of strijkijzer… En dan was het gewoon uitknippen en het papier valt er zo af bij het hartje. Hoe appliceren vind je in een eerdere blogbericht.


Leg ze op de plaatsen die je wilt… Strijk ze vast… Dit is het resultaat.

Naai ze nu vast. Hier kan je kiezen… Rechte steek of zigzag…


De andere bib in twee stoffen. Speld de twee delen met de mooie kanten op elkaar vast.


Stik ze vast. Strijk het geheel plat.


Stik een sierstiksel en stik een band of lint vast…


Nu leggen we de stukken handdoek bovenop de mooie kanten van de voorkant.


We naaien het vast en zorg voor een keergat. Deze had ik bovenaan genomen… dacht dat ik het wel zou kunnen keren… maar dat was niet het geval.. Zo heb ik een zijnaad moeten losmaken om te kunnen keren.


Na het binnenste buiten te draaien en al de hoekjes goed te duwen… Maken we een sierstiksel over heel het geheel. Dan kijken we naar het resultaat maar deze was nog niet helemaal af… Haar naam moest er nog op geflockt worden. Hoe flocken? Kijk in een vorig blogberichtje.
Dan moeten we nog drukknopen of kampsnaps plaatsen. Dit was mijn tweede keer, de eerste was voor het pamperzakje… En dat is eigenlijk echt niet moeilijk!


Taaddaaa… Het resultaat…

Oranje kampsnaps , oranje flock!


Gele kampsnaps...


Rode kampsnaps bij de geknipte hartjes...



Dit is dan haar geboortepakket… Wou eigenlijk nog zoveel maken…
Een knuffel, maar de welke? Een lapje met allemaal lintjes… Een kleedje…  Maar zo weinig tijd…






En wat vinden jullie ervan? Zou je het graag krijgen?
Groetjes
Nathasja


2 opmerkingen:

  1. een heel mooi geboortepakket hoor. Ik heb de komende maanden ook 2 geboortes in de familie en ga ook mijn geschenkjes zelf maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je, Het is iets unieks he zo… En onbetaalbaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen