zondag 23 oktober 2016

Kraamcadeau's

Matching parents and baby!
Ik heb zo een vriendin die graag heel creatief is en liefst de leukste en origineelste cadeau's zoekt! 
Als het op babycadeaus aankomt...  slaat haar brein helemaal op hol... ze wil dan iets unieks geven... en daarvoor schakelt ze mij in! 😀
Want kleding maken daar kan zij niets van... 

Zo heb ik 2 kruippakjes gemaakt voor haar. 

De eerste is een zomer versie van het gratis patroon van Kiind. 

Ze had me een foto gegeven van de toekomstige ouders. Zij hebben beide een souspull als een sweater met dezelfde print. Dus wou ze graag voor de baby een kruippakje met die print... 

Zo heb ik eerst de print en het patroon erachter ontleed. 
Deze heb ik op mijn silhouette cameo uitgetekend en uitgesneden. 

Wat was ze blij! Zo'n resultaat had ze nooit verwacht... (wie met flex en flock werkt, weet dat t niet zo heel speciaal is... we laten ze graag in de waan 😂😉)


     Tricot donkerblauw van Lavvi Ebbel.
      Witte flex van Lavvi Ebbel. 


Super zus!
Voor de andere zwangere vriendin van haar had ze ook een specifiek idee in haar hoofd. Zij heeft al 3 jongens en ze is wel into super heros. En zo heeft ze ook de aankondiging van de zwangerschap gedaan... haar eerste dochter... dus is dit een super zus... 

Het was ook niet moeilijk... ze wou een warmer super zus pakje... 
Ik haal weer het patroon van kiind tevoorschijn. Deze knip ik in 2 delen. 
Tussen de 2 delen komt er een rokje. 
Deze hebben we eerst onder de coverlock afgewerkt. Heb de stof er omgekeerd onder gelegd voor een leuk accent op de rok. 
Dan hebben we het bovenstuk gemaakt, het onderstuk. De rok hangen we tussen het boven en het onderstuk en zo stikken we alles vast... 
Ik heb nog een cape geknipt... welke superheld heeft er geen cape 😉
Deze heb ik vastgemaakt aan het kruippakje met kampsnaps op de verdikte flapjes... 



  Stoffen: zomer sweater/ French Terry in fuchsia en zacht roze van Lavvi Ebbel
 Boordstof: fuchsia en zalmroze van Lavvi Ebbel.
Tekening: gouden flex van Lavvi Ebbel. 

En beide ouders waren super tevreden!
Daar doen we het nog altijd voor! 

Veel naaiplezier! 
Wie vraagjes heeft kan ze me gerust stellen. 

Nathasja 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten